Hälsning från Gotland

Tjeeeena!! 
 
Jag är fortfarande vid liv men har typ lagt bloggen på hyllan om man säger så. Har ju fan inte bloggat sen i maj eller något sånt? 
Man kan ju säga att det har hänt en del sen sist! En hel sommar har gått och jag har nu påbörjat ännu ett nytt kapitel i mitt liv. Har äntligen vågat ta steget att jobba inom film & tv-branshen. Har alltid haft ett intresse om vad som händer bakom kameran under en film inspelning m.m. I våras fick jag reda på att jag blivit antagen på gotlands folkhögskola i Fårösund (in the middle of nowhere) för att plugga film & TV-produktion. När jag satte min fot här så tänkte jag, vart fan har jag hamnat? Först när jag hamna i visby trode jag att jag hamnat tillbax till medeltiden (ringmuren, haha) Men fårösund ska vi inte ens snacka om, här finns ett ica och en pizzeria. (men här är väldigt vackert och fridfullt uppe) Jag sa till mig själv, hoppas nu att jag valt rätt skola och att jag kommer trivas annars så tar jag nästa flyg hem. Men tji fick jag eller vad man säger? Trivs som faaaaaan! Har äntligen hamnat rätt i livet och är lyckligare än någonsin. Har världens bästa lärare och klassen är super! 
Har varit här i lite mer än en månad nu och har redan lärt mig massor. När jag kom hit visste jag knappt ett skvatt om vad det fanns för yrken/roller bakom kameran men jag tror jag hittat min grej efter några övningar vi haft i studion mm. Jag kan säga att den possitionen jag vill ha i framtiden trode jag aldrig att jag skulle falla för. Hade samtal med läraren förra veckan och det var värsta egoboosten så nu är det bara till att gasa & köra och satsa nästan allt vad jag äger och har för att jag har personer som tror på mig!
 
Bara för att jag skrev detta inlägget betyder inte det att jag kommer fortsätta blogga utan jag har kvar bloggen så får vi se vad som händer. Men följ mig gärna på instagram (elingaga) där jag uppdaterar rätt så flitigt under min tid här på gotland. 
 
Här kommer några bilder som jag laddat upp på insta. 
1. jag regisserar en scen. 
2. matilda & jag var skådisar för dagen. 
3. fick filma från kran 
(ignorera mina knasiga outfits, haha. & min särskrivning) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0