21 - 26 feb. (bättre sent än aldrig)

Alrigt. Nu har jag äntligen lite tid att blogga, kommer saker ivägen hela tiden (fika med vännerna) Mohahaha! :D

Laura har redan varit i NY för några år sedan så under hennes vistelse förra veckan så vi gjorde inte så många turistiga saker. Det blev mer att vi gick runder & det blev en hel del shopping! (;


Måndag 21 feb.
 
Laura & jag på tågstationen i Pelham

Vi gick in och värmde oss på Fao Schwarz


Jag spela lite soccer med barbie brudarna! (;

Sen gick de modevisning

Innan vi gick så ville jag ha lite lösgodis, som ni ser så var jag överlycklig
när jag plocka, men var inte lika glad när jag kom till kassan.
Det var lixom inte som att handla på MAXI, höhö! Betala $7 men det var det värt.
I sverige hade nog påsen kostat rund 20:-

Tisdag 22 feb.

Idag tog jag och Laura en tripp till Coney Island. Det blev inte så lång vistelse
för att det var rätt så dött, tror nog att man ska dit på våren/sommaren.
Så får dra dit en annan gång igen när det blir lite värmare.
När vi nådde Manhattan igen så gick vi till Fika & fika lite! (;

Onsdag 23 feb.


Idag när vi kom till Grand Central så kunde man hålla en riktig Oscar & bli intervjuad.
Ännu en av mina drömmar som gick i uppfyllelse! (; Jag kan säga att den var rätt så
tung. Kan inte förstå hur de som vinner klarar av det, om dom är nervösa, ska hålla tal
& hålla sin Oscar på samma gång, pheeew! Men det var verkligen en upplevelse, wiiie!


Sen begav vi oss downtown för att gå till Washington square park &...

sen vidare till vänners lägenhet. 2a gången jag är där nu men kan
aldrig få nog, wiiiie!! :D

Vårt sista stopp var Carries trappa, hihi! (:

Torsdag 24 feb.

Idag gick vi bara runder lite i Central Park.

Fredag 25 feb.

Idag regna de typ hela dagen så på kvällen åkte vi in till City och besökte MOMA
där jag hitta mjölk, haha!! ;D På fredag kvällar har dom fri entré det var därför
vi åkte dit vid den tiden. det var riktigt coolt, vill verkligen dit igen! (:


På kvällen kom brudarna över på Köttbullar & potatismos! (;

Lördag 26 feb.
Idag tog jag och Laura det lungt, för att runt 6 tiden på kvällen så körde jag henne till JFK
& sen när jag kom hem så fixa jag till mig lite snabbt för att möta upp brudarna i City! (;


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0