I huvudet på Elin

Jag vet att jag är usel på att uppdatera men det händer typ inget speciellt längre, jag vaknar, går med barnen till bussen sen hämtar jag dom igen kl 3. Under den tiden är jag på gymmet eller tvättar eller umgås med mina vänner. I helgen hände det inte så mycket heller.. Jag har snart varit här i 2 månader, vet inte om tiden går fort eller långsamt. Vill faktiskt hem men sen tänker jag på hur bra jag har det. Jag är i USA, jag tjänar pengar och jag bor i en bra familj & har en massa underbara vänner. Men jag vill bara hem och träffa alla en sväng och sen komma tillbaka. Men jag är förvirrad var är mitt hem nuförtiden Sverige eller USA? Det går tankar fram och tillbaka hela tiden liksom om jag åker hem till Sverige vad ska jag göra där? Jag har inget jobb, ska jag bara sitta  på min röv och inte göra ett skit? Så jag förstår egentligen inte varför jag klagar. Men just nu känns livet helt meningslöst, man föds lever sitt liv och sen dör man, jag vet inte.. Har dessa tankar i mitt huvud nästan varje dag & det är jätte jobbigt! Men jag ska klara detta året, har bara 9 månader kvar (min hostfamily har sagt att jag kan åka hem i july). Men jag tror att det känns jobbigt i och med att man vet att man ska stanna i ett år och det gör det bara jobbigt, man räknar ner hela tiden. Tror att det hand känts bättre om man hade varit här på obestämd tid. Ja, ja ska inte tråka ut er men hade detta på hjärtat idag iallafall, ska försöka dra med mig hunden ut på en liten promenix, behöver lite frisk luft känner jag. Ca ya! (:


Lisa & jag in the city förra helgen (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0