Skoliosen har gjort mig till den jag är idag!

Kan inte förstå att tiden går så himma snabbt nu för tiden?! Tänk att för att exakt 5 år sedan så låg jag på uppvakningen på MAS i malmö. Även fast jag var ner drogad av medeciner så kommer jag just ihåg denna natten väldigt väl, börjar nästan gråta bara jag tänker på det för att det var så obehalgligt. Men natten innan jag skulle opereras så var jag faktiks inte så nervös för att det fanns ingen återvändo. Jag hade gått med korsett (min värsta ovän) i ett år och inget hjälpte. För mig har operationen gått mycket, läs mycket, bra! Det kunde ju gått värre som att bli lam eller få svåra smärtor efteråt men somsagt jag klara mig fint (peppar, peppar). Precis innan operationen så kommer jag bara ihåg att jag skulle vakna vid 6 eller 7 på morgonen och sen rulla dom in mig till operations salen och jag fick narkos sen mins jag inte så mycket mer. Operationen tog ju ett par timmar så man kunde ju inte börja kl 2 på dagen om man säger så, haha! Sen kommer jag ihåg den veckan jag låg inne på sjukhuset, jag duscha inte på en vecka (äckligt jag vet), jag fick upp och gå redan andra dagen tror jag.. med hjälp av rullator (kände mig som en 90 åring eller ett spöke), jag ville inte äta så mamma fick tvinga i mig maten, jag var mestadels helt väck av alla medeciner & jag kommer ihåg att jag hade en jävla smärta, uuuh!
Jag är även väldigt nöjd med min läkare! Det var egentligen en annan som skulle operera mig men gilla inte han så tur att jag fick en annan utan att ens behöva fråga ;P Så när jag bara hade en dag kvar på sjukhuset så kom min gamla läkare in och sa du ser inte så pigg ut. Vafan tror du? Jag har precis genomgått en skolios operation, tror du att jag ska vara uppe och springa eller?  
Mitt ärr har även läkt jätte fint. Jag har ett snitt från magen som går diagonalt uppåt mot ryggen. De två första sommrarna skydda jag ärret med hudtejp vilket jag är mycket stolt över mig själv att jag gjorde. För att idag ser jag knappt mitt ärr, kanske bara för att jag vant mig vid det? Men jag brukar även få komentarer på sommaren över att jag har ett mycket fint ärr :)
För er som nu inte vet vad skolios är så har jag hittat en sida, annars så gör som jag brukar göra; gooogla!! ;)
Det som jag tycker är så bra med mig själv att jag kan skojja om min skolios, det gäller att ta det possitivt så man inte stängs inne i allt det negativa. Och om någon har frågor så svarar jag gladerligen på dom. Genom att ha skolios och genomgått denna operationen gör mig speciell på något sätt - känns som det iallafall ;P



Här kommer lite bilder som jag letat fram just för er! (: 


Denna bilden är tagen 2003. Tror nog att jag hade korsetten detta året. För att jag gick ner rätt så mycket i vikt i och med att den tryckte mot magen och man kunde inte käka så mycket, man blev mätt rätt så snabbt! 
(bilden är tagen innan jag skulle iväg till sjökrona, ett ungdomsdisco jag gick på när jag gick i 6an typ, hehe!)



Denna bilden är tagen 2004, tror nog att jag hade tagit av korsetten då för att den inte hjälpte. Ni ser jag har måde gått upp några kilo och blivit sneare.. Fan navlen ser ju helt fuched upp, haha! 
(bilden är tagen när familjen var på camping semester i italen, en av de roligaste och minnesvärda resor jag någonsin varit på!)


OBS! KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS!!

Här har vi då en före & efter bild på min ryggrad. Brukar även skojja lite om mina stag jag har i ryggen. Att jag är gjord av skrot och en massa sånt, haha! Som ni ser så är jag fortfarande inte helt rak men det finns inget att göra åt det heller. Huvudsaken är att det västa är fixat iallafall! (; 
 

Denna bilden är tagen på mallorca sommaren 2009 i min vänns pool! :) Kan ni se mitt ärr? det går lite under bröstet och sen ner mot magen.


Ser ni en liten bit mitt ärr? Denn bilden är tagen i arild 2008.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0