Igår åkte vi Sella ronda!!

Tjena snyggingar!
jag har det super bra här i italien men är så satans trött och har ont i kroppen så att det finns inte. Men det är inte så långt kvar nu, åker hem på lördag förmiddag. Igår var jag och pappa och åkte sella ronda, har åkt lite på den för typ 3 år sedan men vi kom aldrig runt men igår gjorde vi efter 5 timmar & 22 min inklusive lunch och att vi fick gå upp för en backe för att en lift var avstängd.. Men vi kom runt iallafall och det var riktigt kul att se pappa komma i mål för att han har försökt att komma runt sella nu 3 ggr. men aldrig lyckats pga. väder problem. det blåste ju rätt så mycket igår i vissa delar men det hindra oss inte för att vi skulle runt!!
Idag har vädret inte varit så jätte bra så vi fick köra till andra sidan berget där vi brukar åka för att liftarna upp till toppen var avstängda pga. blåsten!! Så idag har det inte blivit så mycket åkande vi eller jag och mamma har mest suttit på uteserveringarna i backen och druckit. Jag tog varm choklad med rom och jag vill lova att de använder inte mätglas här inte!! De tar typ halva muggen rom och halva varm choklad och den kostar mellan 25 & 30 kr. I sverige hade det säkert gått på det 3 dubbla!!
När vi kom till hotellet idag så gick jag och mamma till affären så fann jag en sån värme påse som man kan ha när man har mensvärk i hello kitty, riktigt söt!! (:
Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det ner och käka. Jag har säkert gått upp 1 eller 2 kilo för att på kvällarna käkar vi typ 5 rätters middag som serveras på hotellet. Men jag har börjat med att halvera portionerna, att jag bara käkar halva portioner annars så hade jag dött, haha!

Ha d najs! (; 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0