Knas tradition!

Halllojsan!!
Idag är det midsommar som alla säkert redan vet, haha! I min familj har vi världens knasigaste tradition!! kl 12.oo brukar vi alltid samlas hemma hos farmor & farfar för att käka spagetti & köttfärssås. Låter knäpt, huh? men så sant så! Har gjort det typ ända sen jag föddes. Det börja med att när pappa & min farbroR var lite äldre och skulle ut och festa eller nått på midsommar så var de ju tvugna att bonna med något så blev det spagetti & köttfärssås, sen blev det till en tradition. Min farmor & farfar bor i hyllinge så sen vid 14.oo så är det midsommarfirande i parken med picknick och dans runt midsommarstången för de som vill, jätte mysigt! Men sen på kvällen så drar vi vidare. Skulle igentligen vara med mina bästa vänner ikväll men valde familjen istället. För att min pappa bor ju i schweiz, han kom hem igår och åker igen imorgon och jag vill ju träffa han! Så vi ska upp till mellbystrand till några bekanta, mammas barndomsvän. Men det blir trevligt det med! (; Äta midsommar mat och dricka gott! Så jag ska stanna där tills söndag, en liten weeekend semester, i like!!
Nej nu ska jag dricka upp min mocha latte och sen ska jag börja fixa till mig!


GLAD MIDSOMMAR PÅ ER SNYGGINGAR!! :*  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0