Sammanfattning av V. 10

DAG 1 27/2



Idag körde vi hemmifrån vid 6.30 typ.. Sen körde vi i flera timmar tills vi kom till österrike där vi kunde övernatta, för att vi hade inte tillgång till hotellet i italien förräns lördag den 28.. Men tiden i bilen gick rätt så fort, men det var bara för att det är så kul att åka på autobahn och kolla på alla bilar. Där körde en massa militär-bilar så skojja jag om att där satt flyktingar i bilarna, haha! ;D Sen körde vi förbi en silvrig liten bil så var typ hela baksidan fylld med hello kitty. Jag tyckte att vi skulle byta till den slöa filen så att bilen kunde köra om oss men den idén gillade inte pappa ;P Jag satt iallafall och tjata om den bilen ett bra tag iallafall! (: Jag hade det mysigt i baksätet för mig själv med cola & godis (: 



 DAG 2 28/2



Iockmed att vi kom till hotellet i italien runt 10 tiden så hann vi att hyra skidor & åka lite. Vädret var helt underbart, klarblå himmel och sol! Dagens sista åk blev i en av dom svarta backarna ner. Det finns bara svarta backar ner i dalen annars så får man ta liften, men jag kände för att åka iallafall! (: Efter det så gick jag och bytte till snowboard. På kvällen efter att vi ätit så kolla vi på tv. Så satt jag och sappa så var jennifer aniston & owen wilson på tv. De var med i ett tyskt live tv-program men det var så jävla patetiskt så det inte var sant!!! Lixom programledaren snackade tyska med dom så svara dom på engelska, men man kunde ju inte höra vad hon eller owen sa för att då var där en tysk röst som överröstade dom. Helt sinnes altså!! Men jag, mamma & pappa kom fram till att dom nog hade en snäcka i öronen som översatte allt dom sa på tyska. Men lixom det är 2000-talet jag fattar inte varför allt måste vara dubbat? Det är samma som i spanien. Men jag satt mest och tänkte ifall vi kört förbi dom när vi var i munchen? ;P & att jag bara ville köra till den tv studion! ;P



DAG 3 1/3



Idag började jag i snowboardskolan, fast vi kom upp på toppen typ en timme innan den börja och såklart så ville jag testa innan skolan börja, men det sket sig! Så det var bara till att vänta ;P Men första lektionen gick hur bra som helst (: Det var mycket lättare än vad jag trodde faktiskt. Fast idag träna vi bara på att glida från sida till sida. Läraren var snygg och vi var bara 4 st. En pappa och sin son från rom och en annan tjej från tyskland också jag. Efter skolan så åkte jag lite med mamma & pappa, men guuud vad jag fick ont i benen när jag åkte, lixom man stod i samma ställning hela tiden iockmed att man bara kunde det och fy fan vad det sög i benen, Pheeew! Under dagen fick jag även ett par knäskydd av pappa annars så protosterade jag att åka mer. För att det är knäna som får mäst stryk och inte rumpan! Dagen avslutades iallafall med en varmchoklad med rom i, smakar som en chokladpralin, muuuumsigt! ;) 
Vädret var inte så mycket att klaga på, lagom med sol (: 



DAG 4 2/3



Idag var det andra dagen i snowboardskolan, fast då fick vi en annan lärare, dock inte lika snygg & bra. Han andra var bättre och yngre ;P Idag lärde vi oss att vända oss från backside till frontside och tvärt om. Fast nu så blev det lite svårare att åka ;P vi åkte inte i dom lättaste backarna heller. Tur så hade jag mina knäskydd men iockmed att jag slått mig innan så hjälpte dom sådär, man skulle nog haft snydd från början. Så när lektionen var slut så åkte jag lite med mamma men gjorde en vurpa och slog i mitt vänster knä ordentligt så vi satte oss på en restaurang/cafe och tog varsin varm ägglikör med grädde & sola lite. Men iockmed att jag hade ont i mitt knä och att jag halta så satt jag kvar och tog en öl istället medans mamma & pappa åkte lite. 



DAG 5 3/3



Sista dagen i snowboardskolan och vädret börja bli sämre målnigt och dant :( Jag hade ont i knäet sen gårdagen och jag viste att skulle jag ramla ännu en gång så skulle det göra skit ont. Men iockmed att pappa betalat för kursen så var jag ju tvungen att gå men visste att jag inte skulle gå hela passet på 2 timmar denna dag. Vi kom en bit och sen ramlade jag, pheeew!  Jag sa till läraren att jag åker ner och tar första bästa lift upp, så det gjorde jag efter 1 timmes åkning. Därefter träffa jag mina päron uppe på toppen så vi kunde ta liften ner i dalen och byta tillbax snowboarden mot skidor igen. Och det blev mycket bättre, för att då slår jag ju inte i knäet längre. Vi åkte ett bra tag efter det men sedan blev jag och mamma trötta så vi gick på after skii till vårt favvo ställe, Giggeralm & tog varsin öl och en snapps (: Fy fan vad jag längtat efter denna öl!! Det är den godaste jag druckit i hela mitt liv!! 


(Bilden tagen från giggeralms hemsida)



DAG 6 4/3



Idag vad vädret inte alls kul, man åkte fan innuti målnen och man såg typ bara 1 meter framförsig, det var riktigt läskigt. Så det blev inte så mycket skidåkning för mig och mamma.. Medans pappa åkte för glad hals tills liftarna stängde ;P När jag och mamma beställt varsen jägershot & öl så kom servitrisen med varsen stor öl till så sa mamma, men jag har inte beställt men hon bara dom ska ni ha. Så jag och mamma drack för full halls och undra vem som skänkt oss denna underbartgoda öl ;P Fy fan vad vi ser sledna ut!! ;D 



DAG 7 5/3



Idag bestämde vi oss för att köra till ett annat system iockmed att pappa köpt ett liftkort som gäller över hela dolimiterna tror jag.. Så ville han utnyttja det så vi körde men det skulle vi inte ha gjort! För att när vi kom in i byarna så snöa det som fan & det var varning för laviner! Så när vi hade 3 km kvar till arabba så vände vi och körde till corvara. Pappa skulle ju såklart köra sellaronda men jag sket i det iockmed att det var molningt och att det snöa. Så pappa gav sig iväg medans jag och mamma åkte i typ en backe hela tiden, men det är ju alperna & mamma vi snackar om så det tog ett tag att åka. Men sen blev vi kissiga så vi gick in på ett café och kissa och sen tog vi varsen varm choklad med rom. Sen bestämde vi oss för att vi skulle åka en annan backe men när vi kom ut så hade det blivit jätte molningt så vi åkte ner i dalen och satte oss i bilen och efter ett tag så kom äntligen pappa! Han var sur för att dom hade stängt av pisterna så att han inte kunde åka hela rundan. Så sa han att det är två saker man måste göra innan man kan dö & det är att köra hela sella ronda & rute 66. Så sa jag till pappa att jag gärna följer med när han ska köra rute 66 ;) Efter vår lilla tripp så körde vi tillbax till kronplatz. Men när vi kom upp till toppen så det var bara till att ta sig ner igen. Jag och pappa tog den svarta pisten medans mamma tog liften. Så vi käkade nere i dalen istället och sen stack vi hem till hotellet. 



 DAG 8 6/3



Idag var vädret lite bättre. Det gällde att åka på rätt sida av berget! Så idag åkte vi mäst där det var skog och sen åkte vi rätt så långt ner så vi skulle slippa molnen. Solen kom faktiskt fram ett tag. Men fram åt eftermiddagen så var jag och mamma trötta i benen så vi avslutade skidåkandet med varsen varm ägglikör med grädde. Sen tog vi liften ner och lämna in våra skidor, tog på oss skorna och gorde entre på giggeralm ;P Mamma föreslog att vi skulle beställa samma som dagen innan men hon glömde säga att vi skulle ha jägermaistern som shots så vi fick det med is, men det var lika gott det. När jag kom upp från toan så stod där 3 st jägermaister shots så fråga jag ifall mamma hade bäställt det? Men under tiden jag var på toa så hade DJ´n varit och snackat med mamma och fråga vad vi drack så sa mamma jäger så fråga han om vi ville shotta me han? Han bjöd så varför inte ;P & Sen beställde vi in varsin stor öl till, sen var jag på dans humör så tillslut så gick jag fram och dansa med några tyskar som var i kanske samma ålder som mig ;P Och sen bjöd några andra tyskar mig på en shot, haha! ;D Så mamma bara sa sont, Elin jag kommer inte våga släppa ut dig på krogen sen, du är en riktigt festprisse, haha! ;D tack för den du ;) Men tyvärr så var vi tvugna att avsluta tidigt för att middagen på hotellet serverades kl 19.00 som alltid. Så det var bara till att åka hem och duscha och så, käka och sen upp och packa! 

 
Bilder tagna från giggeralm.com
jag & dj´n & när jag shotar med tyskarna ;P
altså det är så jävla kul med afterski med tyska låtar, för att dom är alltid så satans bra, man lär sig dom lätt! också har dom typ danser till alla låtar, det är hur kul som helst! (: Mamma hon filma mig när jag gjorde rörelserna till en låt, haha! ;P




DAG 9 7/3



Pheeeew! Det var riktigt jobbigt att åka hem! Det var en son kö på autoban vid münchen och där så det tog ett tag.. Men det lättade upp efter några timmar. Jag låg iallafall i baksätet och kollade på vänner på min ipod och skratta för mig själv. Sen påbörjade jag också att läsa min engelskabok som jag vill bli klar med! Kom faktiskt rätt så långt & den är inte så dålig iheller som engelskaböcker som lärare brukar välja ut ;P Också drack jag ju cola så jag blev ju snabbt kissnödig och pappa missade att byta fil när han körde så han missa en massa toaletter. Och tillslut när han stanna så var där fullt på den macken/restaurangen!! Altså jag höll på att börja gråta så kissnödig jag var, haha!  Och kön var ju sjukt lång också!! Pheeeew, trodde jag skulle dö altså!!! När vi var klara var det bara till att köra vidare utan att dricka något ;P  Men resan gick ändå rätt så fort ;P  Skönt att vara hemma nu iallafall. Men det har ändån bara varit skönt att fly från verkligheten och bara skita i allt. Lixom jag har inte gjort några läxor, och tror inte att jag missat så mycket av skolan i heller? För att det är ändå rätt så soft. Och jag kommer få en bra mjukstart också, för att i morgon börjar jag inte förräns 12.15 ;) och slutar 14.30 så det är kaga ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0