Bortskämd

Igår så förstod jag hur bortskämd jag var! Jag vill ju till mallorca och hälsa på laura nu i juli. Så jag höll på att tjata på pappa att jag ville åka. Jag hade bestämt mig för att åka med air berlin utan att mellanlanda så höll pappa på att kolla på andra biljetter där jag hade behövt att mellanlanda i Barcelona. Då blev jag lite sur och betedde mig som en 2 åring som inte får godis då man blir jätte ledsen. Jag grät inte men jag kände att jag grät floder innombords för att jag vill verkligen till Laura! Efter ett tag så tänkte jag efter, gud vad barnslig jag är som bär mig åt på det här sättet. Några av mina vänner har sagt att dom tycker jag är bortskämd men då har jag sagt att det är jag inte! En som är bortskämd ser jag att den får allt den pekar på men det får inte jag... Jag lever på mitt studiebidrag var månad då jag betalar min egen mobilräkning + att jag lägger undan 300:- till körkort. Vad säger ni nu, är jag lika bortsämd som ni trodde? Men sen förlitar jag mig alltid på pappa för att jag vet att han har pengar, så ibland kan jag fråga om pengar till mat men aldrig till kläder eller annat. Men ibland så önskar jag att pappa inte hade så mycket pengar! Så jag hade blivit glad om jag kom till mallorca även ifall jag skulle behöva göra 2 mellanlandningar eller bara om man kom till Danmark. Jag sa precis detta till mamma idag och jag känner själv att jag måste vara mer tacksam för allt jag får & glädjas åt det lilla. Jag måste verkligen ändra syn och se allt på ett positivt sätt!! Mamma bokade iallafall flygbiljetter till mig idag!! ;D ;D ;D Så fredagen den 10 juli åker jag till mallorca för att stanna där i 3 underbara veckor med laura, joan, hennes familj & vänner. Det kommer bli kalas!! Så nu lite mer än en vecka har jag på mig att planera vad jag ska inhandla innan resan + vad jag ska packa ner, jag är så lycklig!! ;D
Men det är nu jag ser hur bortskämd jag är, jag måste få det jag vill för att bli glad! Det är hemskt igentligen när man tänker efter. Men är det så som päronen uppfostrat än så finns det ingenting att göra åt saken, eller finns det de?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0