13 juni 2007

Idag den 13 juni så var det två år sedan min älskade gammelmormor Alli gick bort. Hon blev 94 år, vi trodde att hon skulle bli över 100 år men tyvärr så palla hon inte längre. Jag tänker på henne nästan varje dag. När jag tar tåget hem från stan åker jag förbi det älderboendet hon bodde sist på och alla minnen bara rusar förbi. Jag saknar henne så otroligt mycket för att hon har alltid varit där för en och gjort en på bättre humör. Hon skrattade åt allt och jag älskade att höra hennes skratt! Jag, mamma & pappa åkte till hennes grav och satte en blomma. Jag kom till graven och såg hennes namn och tårarna börja falla ner för min kind. Jag kunde inte stå där längre så jag fick gå och sätta mig på en bänk. Jag tror nog inte att jag har förstått riktigt att hon är borta.. Men när jag såg hennes namn på gravstenen så förstod jag & gud vad jag saknar henne! Hade jag gnitit fram en ande ur en flaska & fått 3 önskningar så skulle en av dom vara att få träffa henne igen. Men det är dethär livet går ut på man föds och sen dör man förhoppningsvis när man är över 90 år. Det var som mamma sa till mig att hon dog ju gammal, som min morfar han dog när har var 65/66 år i MS. Varför straffar gud de goda?
Efter den visiten så drog vi vidare till väla & ikea för att jag skulle kolla på säng. Tydligen så har dom bytt namn på alla sängar + att dom har blivit lite dyrare :( Fick nämnligen ett presentkost på Ikea när jag fyllde år som jag skulle köpa en ny säng för. Vi köpte ingen idag men det kommer. Sen tänkte jag även köpa en klädstång, har fortfarande inte plockat upp kläderna som ligger på golvet.... Men pappa kom på en mycket bättre ide att jag köper sängen först och sen ska han typ bygga en gardrob till mig med skjutdörrar & en fete spegel vill jag ha ;P Han tyckte även att jag skulle måla om på mitt rum men där gick gränsen, jag älskar min färg på mitt rum ;P
När jag kom hem så kollade jag på La ink och slumra till ett tag, är så sjukt trött, hehe!
Ikväll blir det även en ta det lungt kväll, för att är så satans trött & har inte lust att åka iväg någon stans.
PUSS :*


Kommentarer
Postat av: Bella

Haft en bra lördag? :) <3

2009-06-14 @ 01:04:38
URL: http://bellvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0