mi casa es su casa

Som många vet redan så bor en av mina bästa vänner på mallorca. I sommras så var jag och hälsa på Laura i 3 veckor. Eller man kan snarare se oss som systrar, fast vi inte alls är det för att hon är ju majorican & jag är svensk. Men när jag bor hos henne så räknas jag som en familjemedlem och det samma som när hon kommer hem till mig. På Mallorca är det vanligt att man har många hus. En sommar & vinter bostad. Fast Laura & hennes familj har 3 hus. För att ett hus är arv och de vill inte göra av med det. Eller laura vill & kanske jag med, haha! För att det ligger i petra och det är så dött i den staden, haha! Det är läskigare att vara där på dagen än på natten för att där är nog fler folk ute på kvällen än på dagen, haha!
Jag har iallafall klistrat ihop en bild där Laura & hennes familj har bostäder. Kan ni fatta att jag har en lägenhet i Palma? :D För att jag är ju välkommen hem dit så ofta jag vill, det har Laura & hennes föräldrar själv sagt. & var gång jag kommer in till lägenheten i Palma så går jag rakt in till mitt rum som ren reflex, haha!



Okej, vi kan börja med Palma. Där har Laura & hennes familj en jätte fin lägenhet, eller flat som dom kallar det & den är super fin & ligger 2 min från centrum! På bilden står jag utanför ingången till lägenheten. Laura bor i 3B & det tycker jag är skit kul för att var gång man ska in så säger jag alltid go back to 3B, 3B. Ni vet Ross i vänner när han inte vill betala in pengar när han precis flyttat in, hahahahaha!! & jag lovar jag säger det var gång, tycker det är så fräckt! :D
I Petra har Laura & sin familj ett hus som är Catalina, lauras mammas barndomshem. När man är där känns det som att man levde som förr. Här har dom en egen brunn där man hämtar drickvatten. Som ni ser på bilden så hjälper jag laura. Här har även Tony, Lauras pappa en hel del canariefåglar & ett eget appelsinland- fast det ligger en bit ifrån. Som Laura så gillar jag heller inte staden, för att där är rätt så dött & gatorna är jätte trånga. Ska man parkera får man göra det längst upp med trottoaren så man nästan står 1cm från byggnaderna.
Sist men inte minst så har de ett sommarhus typ 10 min från alcudia. Jag älskar att de inte ligger i centrum av alcudia för att när man är hos Laura så är det skönt att komma ifrån turismen! ;P Så de bor i platia de muro som är en mysig lite by eller vad man ska säga. Man behöver inte trängas på stranden för att få plats & jag älskar det området de bor i. Man har 3 minuters gångväg till stranden och lauras underbara vänner bor i samma mysiga område som Laura. Även detta huset är jätte fint & jag lever som jag själv vill, känner mig hemma helt enkelt. När laura jobba ett tag så gick jag ner till stranden själv eller så var jag hemma och kolla på tv med lauras föräldrar. Känner verkligen kärleken jag får av dom. Lauras mamma brukar pussa mig på kinden ibland, jag känner mig som en i familjen helt enkelt. Guuud jag får nästan tårar i ögonen nu hur mycket jag saknar dom! :( - PUSS :*

Kommentarer
Postat av: Kan Dee Drawings

Haha åh vad söööt du är! Tack då ;)

Hur är det med dig? Allt bra?

2009-08-12 @ 13:30:21
URL: http://kandeedrawings.blogg.se/
Postat av: Daniel

Då tycker jag du borde ställa till feeest å bjuda mej!

2009-08-12 @ 14:33:15
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0