BILDBOMB!

Okej nu har ni väntat länge nog!!
I helgen var som sagt jag och mina vänner på en tour till Washington DC men vi besökte även Philadelphia, Virginia & Baltimore. Vi starta vår resa från China town i City så vi åkte typ med ett kinesiskt företag. Guiden prata både på engelska och kinesiska. Vi var så trötta och på så bra humör så vi kunde inte låta bli att skratta åt guiden (skrattar åt det även idag) för att när har prata på engelska så avsluta han nästan varje ord med bokstaven D. här kommer några exempel; museumd, harbord, Baltimored, New Yorkd - ja listan kan göras lång!
Tog en massa bilder men skulle ta en hel evighet att lägga upp alla, men här kommer några iallafall!


Vill bara varna känsliga tittare att hela helgen var jag typ osminkad och gick I sweatpants!

I Philadelphia var vi och såg The Liberty Bell.


Mina underbara vänner
längst fram till vänster har vi Wilna från sydamerika. Bredvid sitter Lisa fårn Österrike
Bakre raden från vänster. Kyra & Anna från Tyskland.


Jag, Anna & Kyra väntar på Obama. Det ryktades om att han var hemma idag!


Sedan var vi och kolla på Natural museum of natural history & kolla på dinosaurie bajs.
Älska detta museet men hann tyvärr inte med allt! :(


Washington Monument.


Jag utanför Capitol Hill.


Jefferson Memorial.


Magiskt att se & vara på plats!


Lincoln Memorial




på kvällen käka vi kina buffé



Dagen efter var vi i Virginia och kolla på grottor.
De sa att man absolut inte fick röra någonting för att stenarna rörde sig fortfarande
eller vad hon sa och vi har en speciell olja på fingrarna som gör att det slutar växa.
Men ni vet hur det är, får man inte göra något så blir det mer spännande!
Först börja jag röra vid marken, för att det kunde ju inte göra någon skillnad
men sen var jag bara tvungen att peta lite snabbt på en av väggarna. Vet att det är
dumt gjort men kunde bara inte låta bli, hahaha!! :D


Vilken chock när man är van att se höga skyskrapor & gula taxibilar susa förbi!! :D


Jag valde att cykla hem från Baltomored


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0