So close!

Imorgon ska jag till Bronx Zoo med Jacks klass. De ska på en field trp dit och jag har ställt up som voluntär att följa med och leda några barn inkl. Jack! (: Eleverna ska åka buss dit så jag ska köra själv, jag har såklart min gps fast kolla precis upp på google hur lång tid det tar att köra dit och så jag har ett litet hum om vilken väg jag kommer köra dit. Det tar ungefär 15 min. Sen kolla jag upp hur långt ifrån Manhattan ligger, jag vet att det är typ 30 min men det kan ju vara kul att titta på kartan. Min mentala karta ser ut på ett helt annat sätt. Hade ingen bra geografi utbildning under min skolgång, eller iallafall på gymnasiet... Jag fick en chock när jag kolla på kartan, kan inte believe att jag bor så nära Manhattan, helt sinnes!! Tror nog att jag ska studera kartor lite oftare, för att detta är pinsamt, haha! :D



A. från mitt hus till B. Manhattan, hur sjukt nära är inte det?
Har inte förstått innan hur nära det är, haha!! :D

Håller just nu på att tvätta barnens kläder, vill gå till gymmet men har inget ork, så ska gå ut med hunden snart så jag får lite motion & frisk luft idag. Ska även göra lite Research om Bronx Zoo, kan vara bra att veta vad de har för djur och hur det ser ut så jag inte är helt lost när jag kommer dit. Annars så ska jag bara ta det lugnt idag och ladda inför imorgon, kanse ringer en vän senare om jag blir alldeles för rastlös, hahaha! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0