6 & 7 november

Denna helgen har jag spenderat i ett klassrum. Jag och min kära vän Lisa från Österrike har varit på College. För ungefär 2 veckor sedan skrev vi in oss på Manhattanville College. För att åker man som au pair med en agency så får man $500 att studera för och det är inget jag är intresserad av & jag vill bara få det överstökat så.. Lisa hade exakt samma opinion så vi bestämde oss för att ta en helgkurs som inte kosta allt för mycket & där vi kunde få många credits. Under året måste man samla ihop 6 credits. Så efter dessa 2 dagar från kl. 9-5 har vi inte tjänat ihop 40 timmar så vi fick typ en hemtenta som vi ska skriva & vi har 30 dagar på oss men ska göra det så for jag har tid. Vad är det för klass vi tog kanske du tänker nu? Den heter what´s so funny? Den handla om amerikansk humor. Så under dessa två dagarna har vi pratat om olika slags humor och att humor beror mycket vad man kommer ifrån och vad man har för slags kultur. Vi var en klass med bara au pairer jag var den enda svensken, mohaha! Vi kolla på några sitcoms från förr och kolla på lite klipp på youtube. Läraren var inte så seriös hon heller för att när folk prata så sa hon inte till dom utan hon fortsatte att snacka och under bänkarna fanns datorer och skärmar så man kunde sitta inne på internet tex. facebook medans hon snacka, respektlöst jag vet! Men nu har jag detta avklarat iallafall, okej snart. Har bara arbetet kvar sen är jag klar, hoppas det blir godkänt!

Igår när vi slutat så körde jag & lisa till Cross county Shoping center och käka på Burger King, det blev även lite shopping. På kvällen körde vi hem till en kompis och kolla på Alice i underlandet. Jag hade bättre förväntningar av den filmen faktiskt men den var mycket bra gjord! 

Ikväll har mina hostparenst bröllopsdag så  jag har jobbat sen jag kom hem för att de skulle gå på bio (kolla på luftslottet som sprängdes) och käka på restaurang. Jag har nästan precis sagt gonatt till barnen så nu ska jag städa upp lite på mitt rum och sen kanske kolla lite på TV eller nått :)  



Här sitter Lisa och nördar sig på Facebook! :D Såhär såg bänkarna ut så läraren
kunde inte se vad vi höll på med, men hon sa en gång att jag vet vilka som använder
datorerna för ni sitter och kollar ner i bänken, haha! :D


Jag  & Lisa! (:
Vad tycker ni om mitt hår?
Det har kommit fram säkert 2-3 random people som frågat om vi är tvillingar
 när vi båda var blonda, undrar om dom säger det samma nu? :P


Så fult! När vi träffades i lördags så hade vi båda våra Tommy Hilfiger väskor
min är lila och Lisas är i beige-aktig. Vi hade båda ljusblåa jeans och våra
bear paws från Steve Madden, hur sjukt? Undrar vad folk trodde om oss! :D



När vi kom till Cross County Shopping Center så hade de redan börjat med
jul dekorationerna. Tycker det är så mysigt men lite tidigt? Kommer tröttna! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0