Träningsvärk

Fy saaatan vilken träningsvärk jag har i mina vader!! Igår åkte jag och mamma upp på Zugerberget. För er som varit i alperna förr eller åkt upp i ett berg vet att det är en nära-döden-upplevelse! Man åker i en konstig vagn och det är super brant! Har åkt sån innan i österrike när vi åkte skidor där & när jag var hos laura i Graz i januari i år. Jag hatar det!! Så i och med att jag och mamma ändå skulle gå lite på berget så tyckte jag att vi kunde gå ner istället i vandringslederna. Man kan ju säga att jag hade fått på mig lite fel kläder, haha! En leopard klänning och ett par gladiater, där trippa jag ner från berget, hahahah, som jag & mamma skratta! :) Det tog nästan 2 timmar efter att gått lite i skogen och i hagar med kossor & får. Här har fåren såna bjällror/klockor runt halsen, älskar ljudet! (:
Senare när vi varit hemma ett tag och pappa slutat jobb så gick vi ner i hamnen och hyrde en trampebåt i 2 timmar. Efter mycket om & men så bada jag tillslut, så när jag hoppat i vattnet så trampa mamma & pappa iväg, börja nästan gråta, haha! var rädd att jag skulle bli uppäten av en fisk. Man vet aldrig vad sjöar har för hemligheter! ;P Fast det som är så bra med denna sjön är att det är så klart och ser ut sokm havs vatten, inte så brunt som sveriges sjöar, haha! :D
Nej, nu ska jag käka upp mina ägga mackor och kolla på vänner, såg på tv´n att det börjar snart! - PUSS :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0