Resan

Nu ska jag berätta om hur min dag sett ut. Jag vakna runt 2 tiden imorse svensk tid. jag packa det sista och sen körde jag och mamma till Kastrup så vi var där vid halv 5 tiden. När vi kom till Kastrup så var flyget försenat i typ 1½ timme, fast det gjorde ju inte så mycket för att hade en massa timmar att slå ihjäl i Frankfurt. När jag väl kom till Frankfurt så var det också försenat men planet körde faktiskt in tiden och landa på beräknad tid som det skulle gjort från första början.
För er som inte flugit till USA eller längre resor så är dessa planen gigantiska. Där är 9 platser på en rad med 3, 3, 3 också är där 2 gångar emellan. Sen finns där även toaletter i mitten på planet. Har faktiskt åkt ett sånt plan innan fast då var det inte lika lång sträcka. Tänk att flyga hit tog typ 8-9 timmar, fy fan!! Men tur så var planet utrustat med en tv-skärm på nackstödet där man kunde kolla på film, spela spel & lyssna på musik. Jag hann med att kolla på the Hangover, date night & the Bounty hunter. Kolla även lite på gossip girl. Så man hade att göra fast sätena var ju inte så speciellt sköna, men men jag överlevde!! 




På Newark så kom bagaget timat och klart när jag kom fram till bandet, bra jobbat där må jag säga. Man fick ju bara packa 23 kilo så skulle egentligen betala övervikt för att där va nästan 26 men så sa mamma att jag skulle vara borta i ett år så vi slapp och betala! ;P
När jag hämtat ut bagaget så leta jag efter någon med en au pair care skylt. När en massa andra au pairer också hade hittat dit så fick vi åka med en liten transferbuss till New Jerseyn där vi bor på Hilton hotell och ska ha kursen de kommande dagarna. Så idag fick vi lite info och vi har blivit indelade i rum. Man sover 3 i varje rum, jag har hamnat med en tysk och en fransk. Men man ska ju bara dela tak över huvudet med dom, haha! Nu ikväll så gick vi ner i restaurangen där jag träffade på några svenskar som jag haft kontakt med på facebook, så vi har suttit och snackat nu ikväll, jättekul!! (: 
Just nu sitter jag i sängen vet inte vart dom andra 2 är, men det skiter jag i för har typ knäckt dygnet nu om man inte räknar med det jag sovit på flyget, hahaha!! Ska sova nu iallafall för att imorgon ska vi upp kl 6, sen börjar class kl 8 till typ 5 och sen blir det sightseeing i NYC, ska bli skit kul!!! ;D 

Kommentarer
Postat av: Emma

hahha en svensk, en tysk och en fransk ;) Men det kan säkert bli kul kombination med alla språk och ord, haha!

2010-09-01 @ 20:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0