Mitt lilla hjärtegull!

I dagarna så fyller familjens älskade katt 15 år!! Vi har inte något exakt datum. För att han föddes i min mormor & morfars hundgård av en katt som bode i området. Delar av släckten fick ta hem vars in kattunge och Pelle fick bli vår nya familjemedlem. Vad han har fått stå ut i sina dar. För att när jag & min syster var små så hade vi honom i en barnvagn och klädde han med dockkläder (: Sen har han varit med om en del olyckor i sina dar de är alldeles för många så man kan knappt komma ihåg. Men det är en olycka som jag kommer ihåg då han blev påkörd när han bara var några år gammal. Mamma sa att han kom hem helt blodig då han låg på djursjukhuset en lång tid. Men turen låg på vår & pelles sida så han klara sig. Fast han fick gå med färgat bandage ett bra tag, hihi! Sen dess så har han varit en innekatt för att det kostade alldeles för mycket att ha han springandes där ute. Fast han har haft sina stunder då han rymt och alla får springa och leta efter han och alla blir helt till sig!! Varje gång jag ser pelle så är det kärlek som spritter i kroppen, tänk att man kan känna så för en katt. Men han är dock 15 år och varit med under hela min uppväxt, typ. Jag är 3 år äldre än honom men ändå.. Fast han är ju en klass för sig själv, han är ju gammal så han är lite små senil & fet men vad gör det, jag älskar han lika mycket ändå!! Det som är hemskt när han börjar bli gammal är att man vill inte mista honom, han har ju somsagt alltid varit här, man har snackat med honom som liten då man mådde så dåligt. Usch ja, vi tar en dag i taget iallafall. Det jag vill komma fram till i detta inlägget är ett stort fete grattis till Pelle som fyller 15 år i dagarna!! 
JAG ÄLSKAR DIG!!





Älskar när pelle sitter såhär, för att han ser så nöjd & lyckligt ut då
Det gör mig så varm innombords!!


Ni undrar kanske vad Pelle är för någon ras? Han är en blandning mellan bonnkatt & något annat för att hans päls är rätt så mjuk. Så hans mamma ragga vell upp någon snygging ute på landet och blev på smällen med ett gäng källingar och födde sedan hemma hos min mormor & morfar (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0