Midsommartradition

Idag är det midsommarafton men det känns närstan som julafton, lika strässigt? För att i vår släkt så har vi en liten udda tradition till midsommar. Vid 12 tiden brukar min familj, farmor, farfar & min farbror sammlas hemma hos farmor & farfar för att käka spaghetti & köttfärssås & juggubbar till efterrätt. Efter typ 2-3 timmar så brukar vi gå ner till hyllingeparken där det är midsommar firande med lottförsäljning & dans kring midsommarstången, riktigt mysigt. Vet ni vem som satt på en filt bredvid mig för typ två år sen? Jo Daniel Lindström eller vad han heter som vann första idoltävlingen, lixom vafan gjorde han där? ;P
Ni undrar säkert vafan vi äter spaghetti & köttfärssås för? Jo det börja säkert för mer än 20 år sedan på en midsommar afton då min pappa & hans bror började bli lite äldre och skulle fira midsommar med sina vänner. Då tyckte farmor att de skulle bonna med någon mat så blev det spaghetti & kötfärssås, lite knäppt men det är ändå en cool tradition. Sen säkert mer än 10 år tillbaka så köpte mamma en skämt haklapp till farfar för vuxna där det står lågt flygande mat! Den måste han ha på sig på midsommar för att han spiller alltid och det är alltid lika roligt när han har den på sig! ;D


Varning
lågt flygande mat!

Kommentarer
Postat av: nathalie & julia

Glad midsommar! :D

2009-06-19 @ 12:15:56
URL: http://julianathalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0