Det ryktas om Arabba!

Jag hörde med pappa ifall han visste någon bra sida på internet om skidresor & jag fann det jag letade efter. Pappa har funderat på ifall vi ska åka till kronplatz där vi var 2007 men jag vill se något annat. Så fann jag ett ställe som heter Arabba, det verkar hur bra som helst! Så gav jag de förslaget till pappa och han tyckte det lät hur bra som helst!! (:
Arabba ligger nämligen mitt i Dolomiti Superski, skidsystemet som är världens största med mer än 1220 kilometer pist. Bergen bjuder på oändlig variation för alla åkstilar, från breda inbjudande carvingpister till tuffa världscupsbackar.
Missa inte heller Sella Ronda, en dagstur på fyra mil runt bergsmassivet Sella, omtalat som en av de vackraste skidturerna i Alperna.

När vi åkte skidor 2007 så fanns där en guide på hotellet som erbjöd sig att köra sella ronda med oss. Jag & pappa följde med men det slutade med att vi bara åkte halva. Vi åkte i ett snabbt tempo & man kunde inte tveka för det var alla svårihetsgrader på backarna, tillockmed svart. Så det var bara till att köra. Guiden ville köra i ett streck utan att stanna och äta men då sa folket till.
Så kommer jag till Arabba vecka 10 så ska jag och pappa nog åka den och tävlingsinriktade som vi är så måste vi klara det på en dag! ;)

Ski resort review for Arabba - Marmolada
Lookin' goood! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0