Bokrecenson

Som jag tjatat om nu länge så har jag läst boken Marley & jag Livet och kärleken med världens värsta hund som är skriven av Johan Grogan. Boken kom ut i USA 2005 och har legat 50 veckor på den amerikanska försäljningslistans förstaplats. Boken gavs ut på svenska i oktober 2008.
Jag köpte min bok den 3 januari men började inte läsa från några dagar efter och jag blev klar den 17, inte illa för att vara mej. Boken består av  319 sidor och läser jag den då på lite mer än 2 veckor så tycker jag att boken är bra!
Handling:
John & Jenny är gifta och vill se ifall de skulle passa bra som föräldrar så därför skaffar dom en hund. De skaffar en gyllenbrun labradorvalp som får heta Marley efter själva Bob Marley. Han växer fort och är helt vild i beteendet och det är många som inte gillar honom. Under tiden får Jenny & John egna barn och lever livet. Men när det är liv det handlar om så kan det ju bara sluta på ett sett...
Somsagt så var boken jätte bra, den hande sina stunder då det var glädje & sorg.
Nu längtar jag som bara den tills filmen har premiär i sverige. Marley & me hade bio premiär i USA den 25 december och den kommer till sverige den 20/3 yahooooo! jag ska lätt se den på premiären ;) Huvudrollerna spelas av Jennifer Aniston & Owen Wilson, kan inte bli bättre,. Jag har kollat en hel del på trailers och guud vad rolig den verkar. Men jag tycker det är kul att läsa boken först för att ja.. fatta lite mer ;P  Nu har jag speglat upp en bild i huvudet så får vi se hur det blir med det sen, hihi!


I cant wait to see it! [:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0