Reseledar-praktik i Stralsund

Tjena snyggingar nu har jag landat!
Jag har haft en helt underbar helg i tyskland. Har ju praktiserat som reseledare ner till Stralsund. Det började kanske inte så bra då det blev lite klabb, men sen fixa det till sig, hehe! Jag behövde inte guida alls på hela resan och jag gjorde inte så mycket heller mer än att räkna in gästerna någon gång. Men målet var för mig att kolla på hur det går till. Men som min handledare sa att det hade varit bättre om man följt med på en sommar resa för att där finns mer att göra. Men men.. jag har provat på det nu iallafall :) Stralsund var en mycket intressant stad, fast där var inte mycket till julmarknad, men där fanns bra shopping men nu till jul så är man inte så tät så det fick räcka med en mössa från H&M, typiskt att man alltid ska handla på H&M när man är utomlands, haha! ;D Men jag och min handledare gick på ett museum vilket var mycket intressant det börja från stenåldern sen gick det fram till nu tid, riktigt intressant var det! Gästerna var också helt underbara på resan. Jag pratade mycket med några av dom och de var hur trevliga som helst! (:
Men jag har inte bestämt mig riktigt än om jag vill bli reseledare eller ej, men nu har man somsagt provat på det. Vart jag jobbar med i framtiden får jag se då. Men det kommer såklart bli inom turism och service! (;


En gata i Stralsund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0