tradition sedan jesus gick i kortbyxor ;D

Såja då var det ännu en midsommar afton som passerat förbi. Dagen började med att mobilen ringde halv 9 för att jag skulle upp då för att övningsköra till Vallåkra med pappa för att inhandla potatis m.m till kvällen. När vi körde hem så körde jag innom maxi för att pappa skulle ha lite saker där inne också. Jag palla inte följa med in så jag satt ute i bilen och lyssna på kelly clarkson (: När jag satt i bilen körde där in en bil och parkera framför mej så var där en reklamskylt. Kvinnan gick och kolla på någonting som hon hade i handen och samtidigt skulle hon gå under skylten men hon såg den ej så hon gick rakt in i den det sa bara PANG! hahaha, altså fatta vad jag skratta då. Det var kanske lite taskigt men det var ju skit kul och klantigt gjort! ;D
Efter ca 30 min så kom pappa ut igen och jag kunde köra hem. Sen var det bara till att slänga sig i duschen för att göra sig i ordning. Vi skulle vara i Hyllinge runt 1 tiden för att fullfölja våran knasiga tradition. Varje midsommarafton brukar vi cykla till farmor & farfar i hyllinge men anna fick köra istället.  Så käkar vi spagetti och köttfärssås och sen går vi ner i parken där man jag köpa lotter och dansa runt midsommarstången. Det mycket trevligt.
Runt 4 tiden körde anna mej till billesholm för att hämta upp emma & steffi sedan blev vi avsläppta hoss malin. Där vi tillbringa våran midsommarafton. Det blev en massa prat & bad, hahaha. Vi fick låna kallingar och t-shirts av malin som vi bada i. Men sen slängde vi tröjorna så vi bada topless ;P
Jag har lovat mej själv en sak att jag ska inte blanda så mycket när jag dricker för det blir bara skit av det då. Så nästa gång jag festar ska jag bara hålla mej till en dricka, hehe. Man lär sig efter sina misstag.

I morse vakna jag upp hemma hoss steffi (: <33 Sedan kom pappa och hämta mej vid 1 tiden för hon skulle iväg till halmstad men ska träffa henne i morgon igen.
Idag jag har typ bara käkat rester sen igår som mamma och dom hade och sen gjorde mamma även cokka (vet inte riktigt hur det stavas) men det är iallafall typ som en pizza med tomat och persillia, spenat och olivolja. Det är sjukligt gott (: Sen har jag legat på soffan och sovit en liten stund
Nä, nu ska jag nog kolla på film om vi har något som lockar annars så får det nog bli vänner (:

VARNING, lågt flygande mat.
Denna haklapp har min farfar fått av mamma för ett antal år sedan.
Och den används varje år när vi ska käka spagetti & köttfärssås.
Men den används även vid andra slabbiga maträtter!! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0