back in business

ville verkligen inte gå upp i morse. Hade ställt mobilen på väckning till 06.45 men snoosade tills klockan blev närmare 7. När jag skulle gå till tåget så började det såklart att regna.. När vi kommit in till Helsingborg sa den som körde tåget; tåget är försenat, det är trångt och det regnar dagen kan inte bli så mycket sämre..
Efter ett tag på skolan så fann vi slutligen vårt klassrum som vi skulle sammlas i. Vi fick en ny klassföreståndare (iockmed att vår gammla fick barn i sommras). Vi fick även ett nytt schema och när jag såg det tänkte jag faaaan! Typ varje dag börjar vi 8.10 och vi slutar rätt så sent. Men nu när jag kollat igenom schemat i lugn och ro här hemma, så är det nog ändå rätt så bra. För att vi har rätt så långa lektioner, men ibland så brukar vi få gå lite tidigare eller ha sov morgon när det passar lärarna.
Imorgon börjar jag 9.30 med spanska iallafall, pheeew. Vill igentligen inte, men vill så jätte gärna lära mej spanska, för att det kan vara rätt så bra att kunna i mitt yrke.
Så nu känner man riktigt att det har satt igång. När jag kom hem så somnade jag några minuter på soffan, men det är vell så det ska vara? får vell försöka stå ut och kämpa på! (:


Jag sa igår att jag skulle skriva upp mina mål under hösten, här kommer de!;
1. Börja motionera
har lixom frossat nu mycket dom sista veckorna så har säkert gått upp 3-4 kg, så dom vill jag gärna gå ner igen eller förvandla dom fett kilona till muskler istället.
2. Planera
Jag ska försöka börja planera lite bättre. Att jag börjar plugga några dagar innan prov eller något annat inlämmningsarbete, så jag inte sitter kvällen/natten innan. Här ska jag även försöka planera in lite träningstider ;)
3. Börja äta skol lunchen
I 1an så åt jag nästan aldrig lunch på skolan, för den ser så motbjudande och äcklig ut. Men jag har lovat mej att jag ska börja äta där. För jag går långa skoldagar och behöver energi för att klara dagen.
4. Bättre självförtroende
Jag har haft ett jätte dåligt självförtroende men under detta året har det facktiskt blivit lite bättre, men det ska bli ännu bättre så det ska jag försöka bättra mer på, eller vad man ska säga! (:

Jag har säker fler mål att uppfylla men kan inte komma på fler just nu!
Nej, nu ska jag gå och vila mej lite för ska iväg och träna barnen sen kl 5. Ikväll blir det nog läggdags tidigt för att jag är sjukligt trött.
Puss på er! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0