skärpning!!

Nej nu får jag skärpa mej och försöka uppdatera mej varje dag och inte så som jag håller på med nu. Dessa två dagarna har varit helt fantastiska vädermässigt!
  Igår hade vi praktiskt prov i köket. Vi hade fått beskrivning av läraren om hur vi skulle gå till väga. Vi skulle fixa ihop en egen meny. Det vi fick använda oss av var 0.5 kg köttfärs, potatis, sås & någon värm grönsak. Det blev nog lite stressigt ett tag och jag tror nog inte att det gick så bra för mej. För att jag lämnade in min mat till Janne kall, potatisarna smakade inte så mycket. Såsen smakade säkert alldelles för mycket peppar. Chokladmoussen var nog det jag blev nöjdast med. Eller så blev jag nog mäst nöjd med min landgång som vi gjorde på eftermiddagen. 
image8 image9
Pannbiff med lök, stekt potatis, gräddsås &         Här har vi min och annas landgångar.
vitlöks marinerade gröna bönor.

Jag kan säga att jag var helt slut när jag kom hem så efter när jag kollat på 7th heaven somna jag nästan. Men jag hade ställt klockan för att jag skulle ju iväg och jobba. Det var så härligt att köra moppe för vädret var helt underbart! runt 19.30 var man tillbax i simmhallen igen, för att vi skulle ha tränarmöte. Det var färdigt efter en timme. Datorn stod igång men palla inte vara inne så långe. Så jag gick in i duschen. Sedan skulle jag kolla på 100 höjdare. Jag kollade ett tag sen råkade jag visst slumra till en stund. Vaknade runt halv 2 att jag låg på soffan, så det var bara till att gå in och lägga sig i sin säng och somna om.

Idag har det varit soft! Har typ bara hackat sallad och gjort en dressing som vi ska ha i morgon till pastasalladen. Sen har jag även hjälpt anna lite med att baka kanelbullar, men man kan säga att det var hon som bakade det mästa av bullarna!  När jag kom hem kollade jag såklart på 7th heaven.
Nä, nu måste jag tyvärr slita mej. Måste bli klar med matten. Fick ut 2 st gammla nationella prov förra veckan som ska vara klara tills på torsdag. För att jag ska fatta vad jag håller på med, så är det npg dags att börja nu. Har lixom inte tid i morgon. Och ikväll har jag fullt upp för att då är det Ugly Betty, yaaaaiiiih!! Gud vad jag längtat! 
PEACE & LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0