Kelly Clarkson is my drug!

Igår var jag & steffi i köpenhamn och kolla på Kelly Clarkson. På morgonen vaknade jag av att jag hade ont i halsen, sont som alltid måste hända när man ska göra något speciellt. När jag vaknat gick jag och gjorde vid mej & packa väskan. På bussen mötte jag såklart Steffi, så vi satt och snacka en massa. Skoldagen började med att ha alkoholhantering +  att vi fick reda på villket betyg vi fått i servering. Heléne frågade mej villket betyg jag satsade på och då svarade jag VG, men varför inte MVG? frågade då hon tillbax. Jag bara men jag har aldrig fått ett MVG i hela mitt liv så varför skulle jag få det nu? (okej, jag fick MVG i musik men det var bara för att jag hade det som elevensval & för att jag fick MGV på mitt Kelly Clarkson arbete) Så sa då Heléne att jag hade ett VG- och att jag hade klarat MVG om jag hade gjort lite mer. Men då sa jag, att det var kul att servera i början men sen tog det emot mot slutet. Men jag är ändå rätt så nöjd, för att det kommer ju stå ett VG i betyget ;P  Efter alkoholhanteringen hade vi matkunskap. Då vi ska förbereda oss för vårt praktiska slutprov i köket. Vi ska skriva en meny och sedan göra den i köket och visa upp för Janne. Efter matkunskapen och lunchen hade vi elkunskap. Men jag stack efter 2 timmar för att jag skulle möta upp steffi vid bagels café runt 14.30 men jag mötte henne vid bankomaten så vi gick sedan tillsammans till bagels café och köpte oss vars en bagel som vi tog med. Sedan gick vi ner till knutan. Där skulle vi fixa båt+tågbiljett, villket klabb det blev men det löste sig till slut. Sedan skulle vi växla pengar och sen var det till att stiga på färgan som skulle ta oss över sundet. På båten tog vi upp och åt våra bagels, muuuuums, vad gått det var! På stationen i Helsingör stod steffis kusin som körde oss till steffis moster som bor i Snekkersten. När vi varit där någon timme tig vi tåget in till Köpenhamn runt 17.00 så vi var vell framme runt 17.40? Steffis kusin skulle också till Köpenhamn så vi satt och snacka med honnom. När vi hoppat av visade han oss villket håll vi skulle gå. För att jag och steffi hade no idea vart vi skulle gå. Eller steffi hade printat ut en karta så vi kollade på den då och då. Vi gick och vi gick. Tillslut så fann vi lille VEGA men vi skulle ju in på store VEGA. Men det var visst i samma byggnad, för att där stod lite folk utanför dörrarna med Kelly Clarkson biljetter. Så då visste vi att vi kommit rätt. Nu var klockan på ett ungefär 18.20, men vi pallade inte stå där så vi försökte leta upp ett seven eleven. För att på ditvägen hade vi gått förbi mins 3st. De låg längre bort än vad vi trodde så vi blev helt häpna att det låg så långt bort. Men när steffi köpt sin cola och jag mitt kaffe så gick vi tillbax till VEGA. Kön hade växt lite men vi stog ändå rätt så långt fram. Vi stod i ca 1 timme och köa innan de öppnade dörrarna. När dom väl öppnades gick vi in och lämna in våra jackor sedan köpte vi oss vars en tröja :) När det var fixat så visade vi våra biljetter så vi kunde få komma in. Det som jag tyckte var sjukt var att dom inte kollade i väskorna, men men.. När vi kommit förbi vakterna fanns där en massa trappor så vi gick upp för en och kom då in till scenen. Men sedan kollade vi upp så fanns där läktare. Jag och steffi stod och fundera en stund ifall vi skulle upp och ställa oss däristället för att stå och trängas nere på golvet. Men vi gick upp tillslut och fick rätt så bra platser, man såg jätte bra. Förutom att där var en som stod snett framför mej som hängde sig över räckt hela tiden, så man såg nästan inget.. Jag och steffi stod förväntansfullt och vänta en timme innan det skulle börja. Förband var the benefits. Dom kan jag värmt rekomendera för att dom var sjukt bra! De spela i ca 30 min, sen skulle dom fixa inför Kelly´s konsert och det tog ca 30 min så Kelly börja inte spela förräns vid 21.00 
Altså gud vda Kelly Clarkson är bra live! Jag bara älskar henne. Jag sjöng med i varenda låt förutom någon cover hon sjöng. Jag fotta & filmade även när hon sjöng because of you, Sitter här och lyssnar på det om & om igen. Jag var så avundsjuk på de dom stod längst fram för att de sträckte fram sina händer så Kelly tog på dom. Guuud så avundsjuk jag var! Så jag tog fam min mobil i baladerna och vifta lite med den (med lyset på), när hon kollade upp där vi stod så vinkade jag extra fort med mobilden så vinka hon tillbax!!! Jag bara vände mej om till steffi och blev helt överlyckig!! ;D Sedan tittade hon upp då och då mot oss. Efter att hon hade vinkat till mej så hade jag mobilen igång hela tiden, och vifta med den! Men nästa gång jag är och kolla på Kelly ska jag lätt så längst fram! (: <33 ,
När konserten var slute efter ca 1h & 15min så gick jag och steffi för att hämta ut våra jackor. Det tog en hel evighet, men det var kul att kolla på alla människor! När vi äntligen fått ut våra jackor halv sprang vi till stationen. Det tog vell ca 20 min så det var inte så långt. Men vi han med det tåget 23.20 iallafall, så vi var vell framme i Snekkersten runt 00.06. Där steffis moster stod och vänta. Jag och steffi var fan helt jävla sledna på tåget så vi typ halv sov, hehe. När vi kommit hem så gick vi och la oss direkt. 
Under natten så sov jag lite halvtaskigt & hade en hel knasig dröm.

En sak är säker att jag ska till Kelly Clarksons nästa konsert. Så vi får hoppas att den blir snart, för kan inte vänta längre!! (:  Jag tog en massa bilder som jag sa innan, men de blev rätt så suddiga och mörka. Här fick jag tag på en rätt så bra bild som jag tog.

image6
PEACE & LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0